מערכת תמונות יהודיות  יז אייר, תשפב18/05/2022


אזרחות גרמנית לניצולי שואה וצאצאיהם

יחד עם לא מעט שינויים שנערכו בחוקה הגרמנית, נפתחו שערי גרמניה במספר מספר בלתי מבוטל של אזרחים מקומיים לשעבר, אשר נאלצו לאבד את האזרחות הגרמנית שלהם במהלך מלחמת העולם השנייה, וצאצאיהם במדינת ישראל. מדובר למעשה על המצב בו האזרחים איבדו את האזרחות אודות עלייתו של השלטון הנאצי.

אזרחות גרמנית לניצולי שואה וצאצאיהם
מיותר לציין כי יותר ממאות אלפי ישראלים עשויים להיות זכאים לקבלת אזרחות גרמנית או לחילופין אזרחות אוסטרית. קבלת אזרחות תהווה אפשרות להנפקת דרכון אירופאי שיעניק בפניכם מגוון רחב של הזדמנויות וכמו גם, עבור הילדים
שלכם. זאת במיוחד לאור העובדה כי גרמניה ואוסטריה הן מהמדינות המובילות ומפותחות ברחבי העולם כולו. נוסף על האמור, לאורך עשורים רבים נחשב תהליך קבלת האזרחות לארוך ומסורבל, המלווה בלא מעט הגבלות מתסכלות. אולם, יחד עם חלוף השנים האחרונות ירדו תנאי ההגבלה וההתניות הרבות באופן משמעותי, בעקבות הפסיקות המקלות מטעם בית הדין הפדרלי הממוקם בגרמניה.

החזקת הדרכונים פירושו מגוון רחב של אפשרויות ייחודיות הרלוונטיות רק לאזרחי האיחוד האירופי. מגוון יתרונות וביניהם אישורי כניסה לאירופה, מחיה ללא הגבלת הזמן באירופה, אפשרויות תעסוקה וכן הלאה וכן הלאה. כמו כן, במידה ואתם מעוניינים להגר לגרמניה ניתן לומר באופן חד משמעי כי תוכלו ליהנות ממבחר רחב של מישורים שונים כגון איכות חיים מתקדמת,  מערכת רווחה איכותית, שירותי רפואה משופרים, חופשות, פנסיות וכיוצא בכך. הרי לא סתם גרמניה היא אחת המדינות שמושכות יותר ויותר מהגרים במהלך השנים האחרונות.

תיקונים בהוצאת דרכון גרמני לצאצאי ניצולי שואה
לאור שינויים משמעותיים אשר נערכו באוסטריה במהלך שנת 2019, שינויים בהם פושטו מרבית תנאי הסוף בכל הנוגע לקורבנות הרדיפה הנאצית וכמו גם הצאצאים שלהם לקבל אזרחות אוסטרית וכעת, הגיעה תורה של מדינת גרמניה. בימים אלו לא מעט אנשים יכולים להגיש בקשה באופן קל ופשוט למטרת קבלת אזרחות גרמנית. זאת תודות להקלות המשמעותיות שהגיעו יחד עם החוקה החדשה, אשר ביטלה באופן מהותי מספר רב של סעיפים שבעבר החמירו עם ישראלים.

עד אותם הקלות חדשות כל אותם ישראלים אשר התעניינו בהוצאת דרכון גרמני היו חייבים בבחינת מבחני שפה, תרבות וכמו כמו, להציג רקע כלכלי מבוסס בליווי ויתור על האזרחות הישראלית שבבעלותם. אולם, בעזרת שינויים ניכרים יחד עם גישה סובלנית מטעם המחוקק הגרמני, נכון לימים אלו הרוב המוחלט של יהודי גרמניה, אותו רב אשר היה נתון תחת סבל במשך שנות השלטון הנאצי, יהיו זכאים להגיש בקשה ללא צורך במענה לסעיפים הישנים. יחד עם האמור גם צאצאיהם של אותם יהודים יהיו זכאים לקבלת דרכון גרמני.

המאמר באדיבות משרד עו''ד דוד ידיד.